Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2017

Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica

Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica


 Vol. 29, n° 4, 9-12/2017


Research Reports / Informes de Investigación
  • Loneliness, personal and social well-being: towards a conceptualization of the effects of cyberbullying / Soledad, bienestar social e individual: hacia una conceptualización de los efectos del cyberbullying, Daniel Halpern, Martina Piña & Javier Vásquez
Original Articles
  • Children’s academic achievement and goal orientations: does the ethnic membership matter? / Rendimiento académico y orientación a las metas: el papel de la etnicidad, Loredana R. Diaconu-Gherasim, Luminita M. Iacob & Alin Gavreliuc
  • Cultural activities and educational progress: evidence from Russian longitudinal data / Actividades culturales y progreso educativo: evidencia basada en datos longitudinales procedentes de Rusia, Edgar-Demetrio Tovar-García
  • Offer and use of virtual and face-to-face mentoring: perceptions of nursing tutors and students / Oferta y uso de tutorías virtuales y presenciales: percepciones de profesores y estudiantes de enfermería, María-Dolores Guerra-Martín, Marta Lima-Serrano & Joaquín-Salvador Lima-Rodríguez
Position Papers / Artículos de Posición
  • Music learning and education: contributions from neuroscience / Aprendizaje musical y educación: aportaciones desde la neurociencia, Jordi-Angel Jauset-Berrocal, Irene Martínez & Elena Añaños
Original Articles
  • Comics as an educational resource in the teaching of social science: socio-historical commitment and values in Tezuka’s manga / El cómic como recurso educativo en la enseñanza de las ciencias sociales: compromiso socio-histórico y valores en el manga de Tezuka, Emilio-José Delgado-Algarra
Projects Description / Descripción de Proyectos
  • COMALAT: mobile and adaptive language learning / COMALAT: aprendizaje de idiomas adaptativo y móvil, Mario-Jesús Mira-Giménez
Original Articles
  • The DIYLab project (Do It Yourself in Education: Expanding Digital Competence to Foster Student Agency and Collaborative Learning) / El proyecto DIYLab (Do It Yourself in Education: Expanding Digital Competence to Foster Student Agency and Collaborative Learning), Joan-Anton Sánchez-Valero, Judith Arrazola-Carballo & Diego Calderón-Garrido



http://www.tandfonline.com/toc/rcye20/29/4?nav=tocList

Δεν υπάρχουν σχόλια: