Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


   Vol. 38, n°1, 2015

 
  • Education and Social Innovation: The Youth Uncensored Project—A Case Study of Youth Participatory Research and Cultural Democracy in Action, Diane H Conrad
  • An Analysis of Aims and the Educational “Event”, Kent den Heyer
  • Les pratiques de gestion des directions d’école secondaire sont-elles liées à la réussite des élèves?, Daniel Pelletier, Pierre Collerette, Gilles Turcotte
  • La santé mentale à l’école : « Apprivoiser la complexité! » Évaluation d’une formation-accompagnement, Garine Papazian-Zohrabian, Cécile Rousseau, Danielle Roy, Maria Jose Arauz, Audrey Laurin-Lamothe
  • Female Elementary Teachers’ Biopedagogical Practices: How Health Discourse Circulates in Newfoundland Elementary Schools, LeAnne Petherick, Natalie Beausoleil
  • The Collaborative Teacher Inquiry Project: A Purposeful Professional Development Initiative, Limin Jao, Douglas McDougall
  • Attitudes and Perspectives of Teacher Performers on Pedagogy and Perceived
  • Student Learning in the Elementary and Secondary School Music Classroom, John L. Vitale
  • Exploring Student Persistence in STEM Programs: A Motivational Model, Rebecca A. Simon, Mark W. Aulls, Helena Dedic, Kyle Hubbard, Nathan Hall
  • Enhancing Reading Comprehension Among Students With High-Functioning Autism Spectrum Disorder: A Randomized Pilot Study, Catherine Roux, Eric Dion, Anne Barrette
  • L’utilité perçue de la tâche : présentation du concept et état de la recherche, Annie Dubeau, Mariane Frenay, Ghislain Samson
  • Typologie des usages des ressources didactiques par des enseignants d’histoire au secondaire du Québec, Vincent Boutonnet
  • Le climat scolaire : un point central pour expliquer la victimisation et la réussite scolaire, Rosalie Poulin, Claire Beaumont, Catherine Blaya, Éric Frenette
  • Les facteurs associés à la concomitance entre l’anxiété et la dépression chez de jeunes adolescents, Roxanne Richard, Diane Marcotte
  •  
  •  http://www.cje-rce.ca/index.php/cje-rce

Δεν υπάρχουν σχόλια: