Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Infancia y Aprendizaje

Infancia y Aprendizaje


  Vol. 37, n° 3, 7-9/2014

 
  • Thinking for speaking: the expression of motion events by Russian and Chinese learners of Catalan as a second language / Pensar para hablar: la expresión de eventos de movimiento en hablantes nativos de ruso y mandarín que aprenden catalán como una segunda lengua, Montserrat Cortès-Colomé & Elizabeth Gilboy
  • Developmental changes (14–21 years old) in binge drinking patterns and their explanatory factors / Cambios evolutivos (14–21 años) en los patrones de ingesta puntual de alcohol en exceso y en sus factores explicativos, Amparo Caballero, Itziar Fernández, Dolores Muñoz & Pilar Carrera
  • Fostering theory of mind development. Short- and medium-term effects of training false belief understanding / Favorecer el desarrollo de la teoría de la mente. Efectos a corto y medio plazo de un entrenamiento en comprensión de la falsa creencia, Carles Rostan, Francesc Sidera, Jèssica Serrano, Anna Amadó, Eduard Vallès-Majoral, Moisès Esteban & Elisabet Serrat
  • Neuroscience and education: developmental study of a hemispherectomy case / Neurociencia y educación: estudio evolutivo de un caso de hemisferectomía, Carmen López-Escribano & Antonio Moreno
  • Toddlers’ understanding of basic emotions: identification, labeling and causality / La comprensión temprana de las emociones básicas: identificación, etiquetado y causalidad, Marta Fernández-Sánchez, Marta Giménez-Dasí & Laura Quintanilla
  • Towards the construct of cyberconvivencia / Hacia el constructo ciberconvivencia, Rosario Ortega-Ruiz, José-Antonio Casas & Rosario Del Rey
  • Assessment of subjective resilience: cross-cultural validity and educational implications / Evaluación de la resiliencia subjetiva: validez transcultural e implicaciones educativas del ‘Cuestionario de Resiliencia Subjetiva’ (SRQ), Jesús Alonso-Tapia & Mercedes Villasana
  •  
  •  http://www.tandfonline.com/toc/riya20/current#.VInuPsnLLIt

Δεν υπάρχουν σχόλια: