Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED)

Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED)


   Vol. 17, n° 2, 7-12/2014

  Editorial
  • OJS y DOI, apuestas por la calidad de las revistas científicas, L. García Aretio


Estudios e investigaciones

  • Reflexões sobre aspectos da formação de professores a distância / Reflections about certain aspects of distance learning teacher training, S. Regina Reis, O. Battini, B. Streisky Strang
  • Desafios da formação contínua a distância para professores de ciências / Challenges faced by science teachers in continuing & distance education, P. S. Garcia, N. Bizzo, X. Fazio
  • Retroalimentación en educación en línea: una estrategia para la construcción del conocimiento / Feedback on online education: a strategy for knowledge building, M. A. Alvarado García
  • Fundamentos del proceso educativo a distancia: enseñanza, aprendizaje y evaluación / Foundations of the distance education process: teaching, learning and assessment, N. Rodríguez Fernández

Experiencias

  • Flexibilidade educacional na cibercultura: analisando espaços, tempos e currículo em produções científicas da área educacional / Educational flexibility in cyberculture: an analysis of space, time and curriculum in scientific works within the educational field, D. Mill
  • Percepção do Estudante de Educação Técnica a Distância de Nível Médio sobre a realização das Tarefas Avaliadas no Ambiente Virtual / Student perception of mid-level distance technical education regarding evaluated tasks in the virtual environment, A. Costa Quintana, V. L. Pinheiro Fernandes
  • A educação a distância como oportunidade de formação profissional e tecnológica / Distance education as an opportunity for technological and profesional vocational training, C. Ourique do Nascimento, S. Costa Rodrigues
  • La integración académica de los estudiantes universitarios como factor determinante del abandono de corto plazo. Un análisis en el sistema de educación superior a distancia del Ecuador / Academic integration of university students as a determining factor of student dropout in the short-term. An analysis of the distance education system in Ecuador, L. F. Moncada Mora
  • Retroalimentación formativa para estudiantes de educación a distancia / Training feedback for online students, F. G. Lozano Martínez, L. A. Tamez Vargas
  • Professor ou tutor: uma linha tênue na docência em EAD / Teacher or tutor: a tenuous line in distance learning teaching, M. Brust Hackmayer, E. Bohadana
  • Recursos digitales autónomos mediante realidad aumentada / Autonomous digital resources through augmented reality, J. Cubillo Arribas, S. Martín Gutiérrez, M. Castro Gil, A. Colmenar Santos
  • O fórum de apresentação no curso de formação de tutores CEAD/UFU: um panorama do perfil dos candidatos e sua interatividade a partir do SNAPP / The presentation forum in the training of tutors - CEAD / UFU: an overview of the profile of candidates and their interaction via “SNAPP”, O. Mendes Gimenes 
  •  
  •  http://ried.utpl.edu.ec/en

Δεν υπάρχουν σχόλια: