Σάββατο, 9 Σεπτεμβρίου 2017

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


 Vol. 22, n° 2, 6-12/2017


  • The impact of Secondary School Transition on Self-Concept and Self- Esteem / O impacto da transição escolar para o 2o ciclo sobre o autoconceito e a autoestima, Vítor Alexandre Coelho, Ana Maria Romão
  • Coping processes and personality factors as predictors of resilience in adolescent students: Validation of a structural model / Procesos de afrontamiento y factores de personalidad como predictores de la resiliencia en adolescentes: validación de un modelo estructural, Mercedes Villasana, Jesus Alonso Tapia, Miguel Ángel Ruiz
  • Relative Effects of Parenting Practices on Child Development in the Context of Family Processes / Efectos relativos de las prácticas de crianza sobre el desarrollo adolescente en el contexto de los procesos familiares, Jerf W. K. Yeung, Hui-Fang Chen, Herman H. M. Lo, Anna W. M. Choi
  • Perceived social support, school engagement and satisfaction with school / Apoyo social percibido, implicación escolar y satisfacción con la escuela, Melchor Gutiérrez, José M Tomás, Isabel Romero, José Marcos Barrica
  • Scholar and Clinical Maladjustment and Personal Adjustment in Adolescents Aged between 12 and 18 Years / Desajuste escolar, clínico y ajuste personal de adolescentes de 12 a 18 años, Elena Bernaras Iturrioz, Joana Jaureguizar Alboniga-Mayor, Marian Soroa Udabe, Marta Sarasa Maya
  • Effectiveness of the computerized tool EPI.com to enhance comprehension and expression in students aged 3 to 6 / Eficacia del programa informatizado EPI.com para la mejora de la comprensión y expresión de estudiantes de entre 3 y 6 años, Marisol Cueli, Celestino Rodríguez, Paloma González-Castro, Débora Areces, Ana Isabel Álvarez
  • Effect of a programme to enhance proficiency in linguistic competence in Secondary Education / Efecto de un programa para la mejora en competencia en comunicación lingüística de alumnado de Educación Secundaria, Javier Cejudo, José Vicente Salido-López, Débora Rodrigo-Ruiz
  • Filling the gap: improving the social and emotional competencies of pre-service teachers, Raquel Palomera, Elena Briones, Alicia Gómez-Linares, Jesús Vera
  • 3x2 Achievement Goals, Self-Determined Motivation and Life Satisfaction in Secondary Education / Metas de logro 3x2, motivación autodeterminada y satisfacción con la vida en Educación Secundaria, Antonio Méndez-Giménez, José Antonio Cecchini Estrada, Javier Fernández-Río, David Méndez Alonso, José Antonio Prieto Saborit
  • Motivation and mathematics performance: a longitudinal study in early educational stages / Motivación y rendimiento académico en matemáticas: un estudio longitudinal en las primeras etapas educativas, Jessica Mercader Ruiz, Mª Jesús Presentación Herrero, Rebeca Siegenthaler Hierro, Vicente Molinero Claramunt, Ana Miranda Casas


http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/1557

Δεν υπάρχουν σχόλια: