Παρασκευή, 14 Ιουλίου 2017

Revista de Psicodidáctica

Revista de Psicodidáctica


 Vol. 22, n° 1, 1-6/2017


  • Assessment of Distorted Thoughts about Women and Violence in Basque-speaking Secondary School Students / Evaluación de Pensamientos Distorsionados sobre la Mujer y la Violencia en Estudiantes Vascoparlantes de Enseñanzas Medias, Silvia Ubillos Landa, Eider Goiburu Moreno, Alicia Puente Martinez, Juan Pablo Pizarro Ruiz, Enrique Echeburúa Odriozola
  • Team Potency and Cooperative Learning in the University Setting / Potencia de equipo y aprendizaje cooperativo en el ámbito universitario, Benito León del Barco, Santiago Mendo Lázaro, Elena Felipe Castaño, María Isabel Polo del Río, Fernando Fajardo Bullón
  • The Role of Personal Characteristics and School Characteristics in Explaining Teacher Job Satisfaction / Características personales y de los centros educativos en la explicación de la satisfacción laboral del profesorado, Javier Gil-Flores
  • School Violence and Attitude Toward Authority of Student Perpetrators of Cyberbullying / Violencia escolar y actitud hacia la autoridad de estudiantes agresores de cyberbullying, Jessica Ortega-Barón, Sofía Buelga, María Jesús Cava, Eva Torralba
  • The Values Associated with the Sport: Analysis and Evaluation of Sportspersonship / Los valores asociados al deporte: análisis y evaluación de la Deportividad, Luis María Iturbide Luquin, Paula Elosua Olidén
  • Multidimensionality of Social Competence: Measurement of the Construct and its Relationship with Bullying Roles / Multidimensionalidad de la competencia social: Medición del constructo y su relación con los roles del bullying, Olga Gómez-Ortiz, Eva María Romera Félix, Rosario Ortega-Ruiz
  • Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students: The Mediating Role of Academic Engagement and Self-Efficacy / Emociones positivas, apoyo a la autonomía y rendimiento de estudiantes universitarios: El papel mediador, Xavier Oriol, Michelle Mendoza Lira, Carmen G. Covarrubias, Víctor Molina
  • Cognitive Profile in Learning Mathematics with Open Calculation Based on Numbers (ABN) Algorithm / Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números (ABN), Estivaliz Aragón, M. Carmen Canto, Esperanza Marchena, José I. Navarro (Universidad de Cádiz), Manuel Aguilar
  • Attitudinal Trends of Teachers-in-Training on Transformative Environmental Education / Tendencias actitudinales del profesorado en formación hacia una Educación Ambiental transformadora, Uxío Pérez-Rodríguez, Mercedes Varela-Losada, María-Asunción Lorenzo-Rial, Pedro Vega-Marcote
  • Multiple Intelligences and Curriculum Implementation: Progress, Trends and Opportunities / Inteligencias múltiples e implementación del currículo: Avances, tendencias y oportunidades, Leidy Evelyn Díaz Posada, Sandra Patricia Varela Londoño, Lilian Patricia Rodríguez Burgos



http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/issue/view/1556

Δεν υπάρχουν σχόλια: