Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

She Figures 2013. Gender in Research and Innovation

She Figures 2013. Gender in Research and Innovation


   European Commission

   03/2013

 http://ec.europa.eu/research/science-society/index.cfm?fuseaction=public.topic&id=1503

Vision Papers on Open Education 2030 Part 2: School Education

Vision Papers on Open Education 2030 Part 2: School Education


   JRC Institute for Prospective Technological Studies

  05/2013

 http://blogs.ec.europa.eu/openeducation2030/category/vision-papers/school-education/

Review of Funding for Schooling-Final report

Review of Funding for Schooling-Final report


   Gonski David (dir.)

   Australian Government - Department of education, employment and workplace relations (Australie)

  12/2011

http://www.appa.asn.au/content/gonski-report/Review-of-Funding-for-Schooling-Final-Report-Dec-2011.pdf

Education of Children in Care in Ireland: An Exploratory Study

Education of Children in Care in Ireland: An Exploratory Study


  Darmody, Merike ; McMahon, Léan ; Banks, Joanne ; Gilligan, Robbie

   IE Economic and Social Research Institute (Irlande)
ESRI ;

   05/2013

 http://esri.ie/publications/latest_publications/view/index.xml?id=3743

Statutory INSET in schools

Statutory INSET in schools


   Young, Wendy

   Estyn (Royaume-Uni)

   06/2013

http://www.estyn.gov.uk/english/docViewer/282418.5/statutory-inset-in-schools-june-2013/?navmap=30,163,

Science in key stages 2 and 3

Science in key stages 2 and 3


   Jones, Ceri ; Davies, Eleanor ; Ivor Hughes, David

  06/2013

 http://www.estyn.gov.uk/english/docViewer/281872.5/science-in-key-stages-2-and-3-june-2013/

Les grandes mutations qui transforment l'éducation 2013

Les grandes mutations qui transforment l'éducation 2013


 Organisation for Economic Co-operation and Development
   06/2013

 http://www.oecdbookshop.org/oecd/display.asp?lang=fr&sf1=identifiers&st1=5k8zt1cpp3br

Évaluation de la mise en œuvre, du fonctionnement et des résultats des dispositifs « P.A.R.L.E.R. » et « R.O.L.L. »

Évaluation de la mise en œuvre, du fonctionnement et des résultats des dispositifs « P.A.R.L.E.R. » et « R.O.L.L. »


   Viviane Bouysse, Gilles Pétreau
  Inspection générale de l'Éducation nationale (France)
  11/2012

 http://cache.media.education.gouv.fr/file/2013/31/1/2012-129_254311.pdf

Rapport du médiateur de l'éducation nationale et de l'enseignement supérieur - Année 2012 : informer, dialoguer pour apaiser

Rapport du médiateur de l'éducation nationale et de l'enseignement supérieur - Année 2012 : informer, dialoguer pour apaiser


  SASSIER Monique

   Médiateur de l'Éducation nationale et de l'Enseignement supérieur (France)

    05/2013

 http://www.ladocumentationfrancaise.fr/var/storage/rapports-publics/134000320/0000.pdf

Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica

Cultura y Educación. Revista de teoría, investigación y práctica


  Vol. 25, n° 2, avril-juin 2013

  • Development from a historical-cultural conception: Presentation of educational research in Spain and Mexico, Yulia Solovieva
  • The role of education in development. From school to culture, Amelia Álvarez y Pablo del Río
  • Inner language: Considerations from the recordings of children's ludic soliloquies, Eduardo-Alejandro Escotto-Córdova
  • Assessment of symbolic development in Mexican preschool children, Yulia Solovieva y Luis Quintanar
  • Development of new psychological formations through games and stories in preschool children, Marco-Antonio García, Yulia Solovieva y Luis Quintanar
  • Assessment of previous mathematical abilities in urban and rural preschool children, Yulia Solovieva, Emelia Lázaro y Luis Quintanar
  • Resistance to expert knowledge: Single-parent adoptive families and tactics for legitimizing solidarity as motivation to adopt, María-Isabel Jociles
  • Communication about placement and family functioning in kinship foster families, Jesús M. Jiménez, Rocío Martínez, Alicia Muñoz y Esperanza León
  • Exploring change in teachers' beliefs about immigrant families after participating in the educational project entitled “funds of knowledge“, Moisès Esteban-Guitart y Ignasi Vila
  •  
  •  http://www.ingentaconnect.com/content/fias/cye/2013/00000025/00000002

International Journal of Science Education (IJSE)

International Journal of Science Education (IJSE)


   Vol.35, n°5, mars 2013

  • Social Desirability, Environmental Attitudes, and General Ecological Behaviour in Children, Britta Oerke & Franz X. Bogner
  • Turkish Student Science Teachers’ Conceptions of Sustainable Development: A phenomenography, Ahmet Kilinc & Abdullah Aydin
  • What Factors Determine the Uptake of A-level Physics?, Tim Gill & John F. Bell
  • Where Theory and Law Meet: Trends in establishment clause jurisprudence in the US federal courts and implications for science education, Lance E. King & Sherry A. Southerland
  • Promoting Science Outdoor Activities for Elementary School Children: Contributions from a research laboratory, Diana Boaventura, Cláudia Faria, Isabel Chagas & Cecília Galvão
  • The Effect of a Collaborative Mentoring Program on Beginning Science Teachers' Inquiry-based Teaching Practice, Jeonghee Nam, Eulsun Seung & MunSuk Go
  • With Their Help: How community members construct a congruent Third Space in an urban kindergarten classroom, Cassie F. Quigley
  • Supporting Conceptual Change in School Science: A possible role for tacit understanding, Christine Howe, Amy Devine & Joana Taylor Tavares

  •  http://www.tandfonline.com/toc/tsed20/35/5#.UbnnXthTDpc

    International Journal of Science Education (IJSE)

    International Journal of Science Education (IJSE)


      Vol.35, n°7, mai 2013

    • A Cross-Cultural Comparison of Singaporean and Taiwanese Eighth Graders' Science Learning Self-Efficacy from a Multi-Dimensional Perspective, Tzung-Jin Lin, Aik Ling Tan & Chin-Chung Tsai
    • A Vocabulary Learning Tool for L2 Undergraduates Reading Science and Technology Textbooks, Chihcheng Hsu & Fang-Chuan Ou Yang
    • Argumentation Practices in Classroom: Pre-service teachers' conceptual understanding of chemical equilibrium, Ebru Kaya
    • Academic Success in Context-Based Chemistry: Demonstrating fluid transitions between concepts and context, Donna Therese King & Stephen M. Ritchie
    • Changing the Metacognitive Orientation of a Classroom Environment to Stimulate Metacognitive Reflection Regarding the Nature of Physics Learning, Gregory P. Thomas
    • Conceptualizing and Exemplifying Science Teachers' Assessment Expertise, Edward Geaney Lyon
    • Consistencies and Inconsistencies Between Science Teachers’ Beliefs and Practices, Nasser Mansour
     http://www.tandfonline.com/toc/tsed20/35/7#.UbnnBdhTDpc

    International Journal of Science Education (IJSE)

    International Journal of Science Education (IJSE)


       Vol.35, n°8, juin 2013

  • Cross-cultural Study of Understanding of Scale and Measurement: Does the everyday use of US customary units disadvantage US students?, Cesar Delgado
  • Detection of Misconceptions about Colour and an Experimentally Tested Proposal to Combat them, Guadalupe Martinez-Borreguero, Ángel Luis Pérez-Rodríguez, María Isabel Suero-López & Pedro José Pardo-Fernández
  • Science Teaching and Learning Activities and Students' Engagement in Science, Gillian Hampden-Thompson & Judith Bennett
  • Engaging Primary Students in Learning about New Zealand Birds: A socially relevant context, Junjun Chen & Bronwen Cowie
  • Searching for Explanations in Science Trade Books: What can we learn from Coh-Metrix?, Laura B. Smolkin, Erin M. McTigue & Yi-fen Y. Yeh
  • Students' Perception of Biology Fieldwork: The example of students undertaking a preliminary year at a UK university, Raymond Goulder, Graham W. Scott & Lisa J. Scott
  • Teachers' Beliefs and Self-Reported Use of Inquiry in Science Education in Public Primary Schools, Maria Lucero, Martin Valcke & Tammy Schellens

  •  http://www.tandfonline.com/toc/tsed20/35/8#.Ubnmz9hTDpc

    Paedagogica Historica

    Paedagogica Historica


      Vol.49, n°3, juin 2013

    • The Dalton Plan: recycling in the guise of innovation, Piet van der Ploeg
    • Independent teaching work to cooperative teaching: A new paradigm introduced in the Portuguese educational system, José Viegas Brás & Maria Leal Gonçalves
    • “Willing enthusiasts” or “lame ducks”? Issues in teacher professional development policy in England and Wales 1910–1975, Wendy Robinson & Marie Bryce
    • Intercultural education in Detroit, 1943–1954, Anne-Lise Halvorsen & Jeffrey E. Mirel
    • “Forging the Fatherland”: Work and vocational education in Argentina during Peronism (1944–1955), Verónica Oelsner
    • Screens of disorder: English cinema’s representation of teachers’ responses to challenges to their authority in the 1960s, Paul Edmund Coman
    • École, communauté et sujet enseignant. Le projet historique de l’École Consolidée Miguel Dávila Carson. Chili, 1953–1977, Leonora Eugenia Reyes-Jedlicki, María Isabel Toledo Jofré & María Loreto Egaña Baraona
     http://www.tandfonline.com/toc/cpdh20/49/3#.UbnmF9hTDpc

    Les Cahiers de recherche du GIRSEF

    Les Cahiers de recherche du GIRSEF


      N°94, juin 2013

      Pratiques et représentations juvéniles à l'ère d'internet


    http://www.uclouvain.be/cps/ucl/doc/girsef/documents/cahier_94_Leporcq_et_al-final.pdf

    Les Cahiers de recherche du GIRSEF

    Les Cahiers de recherche du GIRSEF


      N° 93, mai 2013

      Aspirations et sentiment de coméptence à suivre des études supérieures : l'établissement scolaire comme comparaison sociale

     http://www.uclouvain.be/cps/ucl/doc/girsef/documents/cahier_93_draelantsbraeckman-final.pdf

    History of Education

    History of Education


    Référence :  Vol.42, n°3, mai 2013

      Festschrift for Roy Lowe

    • Biographical sketch : Roy Lowe, Richard Aldrich
    • Journey to an international collaboration on the origins of higher learning, Yoshihito Yasuhara
    • Universities, medical education and women: Birmingham in the late nineteenth and early twentieth centuries, Ruth Watts
    • In search of American progressives and teachers, William J. Reese
    • Continuing the conversation: British and Japanese progressivism, Yoko Yamasaki
    • The educational legacy of Francis Galton, Clyde Chitty
    • Politics, politicians and English comprehensive schools, David Crook
    • Perspectives from the brink of extinction: the fate of history of education study in Wales, Gareth Elwyn Jones
    • Neuroscience, education and the evolution of the human brain, Richard Aldrich
     http://www.tandfonline.com/toc/thed20/42/3#.UbnlHdhTDpc

    British Journal of Educational Technology (BJET)

    British Journal of Educational Technology (BJET)


      Vol.44, n°4, juillet 2013

       Emerging Technologies and Transformation Effect on Pedagogy

    • Editorial: Emerging technologies and changing learning/teaching practices, Guest Editors Dick Ng'ambi and Viv Bozalek
    • Examining some assumptions and limitations of research on the effects of emerging technologies for teaching and learning in higher education, Adrian Kirkwood and Linda Price
    • Using mobile instant messaging to leverage learner participation and transform pedagogy at a South African University of Technology, Patient Rambe and Aaron Bere
    • An evaluation of the use of Turnitin for electronic submission and marking and as a formative feedback tool from an educator's perspective, Emily Buckley and Lisa Cowap
    • Does a university teacher need to change e-learning beliefs and practices when using a social networking site? A longitudinal case study, Karen M. Scott
    • Using social media applications for educational outcomes in college teaching: A structural equation analysis, Yingxia Cao, Haya Ajjan and Paul Hong
    • Using Google Drive to facilitate a blended approach to authentic learning, Michael Rowe, Vivienne Bozalek and Jose Frantz
    • Emerging technologies as cognitive tools for authentic learning, Jan Herrington and Jenni Parker
    • An augmented lecture feedback system to support learner and teacher communication, Telmo Zarraonandia, Ignacio Aedo, Paloma Díaz and Alvaro Montero
    • The use of emerging technologies for authentic learning: A South African study in higher education, Vivienne Bozalek, Daniela Gachago, Lucy Alexander, Kathy Watters, Denise Wood, Eunice Ivala and Jan Herrington
    • Open practices and identity: Evidence from researchers and educators' social media participation, George Veletsianos
    • Effective and ineffective uses of emerging technologies: Towards a transformative pedagogical model, Dick Ng'ambi
    • Broadening the scope and increasing the usefulness of learning analytics: The case for assessment analytics, Cath Ellis
    • Are 20th-century methods of teaching applicable in the 21st century?, Sandra Leigh Bassendowski and Pammla Petrucka RedGloo: Experiences of developing and using an emerging technology in higher education, Shirley Ann Williams, Karsten Lundqvist and Pat Parslow
     http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/%28ISSN%291467-8535

    Note d'information

    Note d'information


      N° 13.08, mai 2013

       Trois enseignants sur quatre effectuent des heures supplémentaires dans leur emploi du temps

     http://www.education.gouv.fr/cid71707/trois-enseignants-sur-quatre-effectuent-des-heures-supplementaires-dans-leur-emploi-du-temps.html

    Le Débat

    Le Débat


      N° 175, mai-août 2013

      Difficile enseignement de l'histoire
    • Difficile enseignement de l'histoire, Pierre Nora
    Enseigner l'histoire de France
    • Les péripéties de la discipline, Patrick Garcia
    • La bataille de l'enseignement : L'histoire sous la Ve République, Hubert Tison
    • Définir les programmes: Entretien avec Laurent Wirth
    • Quelle histoire de France enseigner ?, Dominique Borne
    • L'histoire à l'école : Représentations, enjeux, perspectives, Olivier Grenouilleau
    • Histoire globale, histoire nationale ? Comment réconcilier recherche et pédagogie, Christophe Charle
    • La géographie scolaire sans boussole, Christian Grataloup
    • Partir du présent, Krzysztof Pomian
    La parole aux enseignants
    • Histoire discontinue ou « nouveau roman » national?, Jérôme Chastan
    • Une mémoire raisonnée, Éric Froment
    • Des armes de transmission massive, Mara Goyet
    • Comprendre et apprendre, Patrick Guyot
    • Fin de l'histoire ? Témoignages sur l'enseignement de l'histoire-géographie, Bernard Poulhès
    • La passion de s'interroger, Alexandre Saintin
    Chez nos voisins européens
    • Allemagne : fédéralisme et compétences, Rainer Bendick et Étienne François
    • Italie : les déchirures du présent, Antonio Brusa
    • Angleterre : l'île ou le monde ?, Richard J. Evans
    • Pays-Bas : canoniser la nation ?, Willem Frijhoff
    Vers le public
    • L'histoire sur papier glacé, Claire Blandin
    • L'Histoire : revue et magazine, Valérie Hannin
    • Les best-sellers de l'histoire, Hervé Hugueny
    Feue la Maison de l'histoire de France
    • Une trop brève existence, Étienne François
    • Feu sur la Maison de l'histoire de France, Pierre Nora
    •  
    •  http://www.cairn.info/revue-le-debat-2013-3.htm#sommaire

    Recherches en didactiques

    Recherches en didactiques


       N° 15, mars 2013
    • Jean-Paul Bronckart : Quelques réflexions pour un redéploiement de la didactique des langues
    • Eric Roditi : Une orientation théorique pour l’analyse des pratiques enseignantes en didactique des mathématiques
    • Margaret Bento : La perspective actionnelle dans les manuels de langue au collège
    • Brigitte Monfroy : Adapter pour enseigner ? Vers la construction du concept d’adaptation
    • Sylvie Considere, Nicole Tutiaux-Guillon: L’éducation au développement durable : entre « éducation à » et disciplines scolaires
    Documents et textes de référence:
    • Michel Dabène : Questions et débats sur l’histoire de la didactique du français. Michel Dabène (entretien avec Yves Reuter)
    Recherches en langue étrangère
    • Cynthia Gannett, John Brereton: La recherche-action et les analyses de l’écrit au niveau universitaire 
     http://theodile.recherche.univ-lille3.fr/cms/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=100&Itemid=71

    Cliopsy

    Cliopsy


      N°9, avril 2013

      Intervention de Claudio Neri (Paris Ouest Nanterre, 6 octobre 2012)
    - Rendere maggiormente utilizzabile il concetto di Commuting
    - Faciliter l'usage du concept de Commuting
    - Questions réponses à la suite de l'exposé de Claudio Neri
    Recherche
    - Groupalité et investissement du dispositif dans la pédagogie institutionnelle : l'intérêt de l'analyse inter-transférentielle, Willy Falla
    - Les adolescents, " décrocheurs " d'équipe ?, François Le Clere
    - L'instabilité des liens affectifs dans la vie des enfants et des adolescents placés : questions institutionnelles et accompagnement clinique, Sonia Altoé, Magali Silva
    Entretien avec Jacques Natanson, Laurence Thouroude
    Parcours de chercheur(e)
    - D'une rencontre avec des élèves cérébrolésés à un questionnement de recherche, Christian Sarralié

     http://www.revue.cliopsy.fr/som9.html

    Bref

    Bref


      N° 310, mai 2013

       Variété des politiques de formation continue dans les petites entreprises

    http://www.cereq.fr/index.php/publications/Variete-des-politiques-de-formation-continue-dans-les-petites-entreprises

    Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs

    Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs


      N°12, 2013

       École, alphabétisation et lutte contre l'illéttrisme

    • Introduction: Analphabétisme et illettrisme au Nord et au Sud. Quelles voies pour la recherche en sciences sociales et la construction de politiques publiques?, Éric Lanoue
    • La mesure de l’analphabétisme en question. Le cas de l’Afrique subsaharienne, Alain Mingat, Francis Ndem et Adeline Seurat
    • Prévenir l’illettrisme dès l’école primaire: analyse du cas français à la lumière de la comparaison internationale, Caroline Viriot-Goeldel
    • Retour sur l’illettrisme en France: malaise politique, controverse scientifique, complément méthodologique, Agnès Villechaise et Joël Zaffran
    • Évangélisation et alphabétisation au Togo sous domination coloniale (1884-1960), Koffi Nutefé Tsigbé
    • Alphabétisation et éducation en langues nationales dans les politiques globales de l’éducation au Bénin : valeurs, principes d’actions et stratégies d’acteurs, Abdel Baba-Moussa
    • L’expérience d’éducation zapatiste au Chiapas: entre pratiques politiques et imaginaires autochtones à l’école, Bruno Baronnet
    • La littératie pulaar: nationalisme culturel, mouvement social ou instrument du développement?, Marie-Ève Humery
    • De l’utopie à la prescription de normes : les investissements politiques liés à l’apprentissage de la lecture, Sandrine Garcia
    • Les analphabètes au Maroc: un groupe homogène en demande d’alphabétisation?, Sophie Cerbelle
    • Écritures de femmes déclarant ne pas écrire.Quatre femmes latino-américaines à Paris, Delphine Leroy
    • Représentations de l’écrit et image de soi: les obstacles à l’apprentissage. Un retour sur expérience, Anne Torunczyk
    •  
    •  http://cres.revues.org/

    Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

    «Έρευνα στην Εκπαίδευση»

     Το περιοδικό «Έρευνα στην Εκπαίδευση» επιδιώκει να συμβάλλει στον διεθνή επιστημονικό διάλογο σε ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών και όλων, χωρίς καμία διάκριση, των επί γης ανθρώπων …

    http://ereunastinekpaideusi.gr/?lang=el

    Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013

    9ο σεμινάριο Μάης 2013 - video

    Εισηγητές
    α) Halima Belandhouz, Université Paris Ouest- Nanterre La Défense,
    Θέμα:Les incidences de l’Histoire sur la mobilité géographique : étude de parcours scolaires et sociaux d’étudiants originaires d’Afrique dans l’enseignement supérieur en France (Οι επιδράσεις της Ιστορίας στη γεωγραφική κινητικότητα: μελέτη των σχολικών και κοινωνικών διαδρομών φοιτητών προερχομένων από την Αφρική στην ανώτατη εκπαίδευση στην Γαλλία).


    β) Ridha Ennafaa, Université Paris 8 Vincennes à Saint Denis,
    Θέμα: Les Inégalités "persistantes" dans l'éducation supérieure, autour des concepts de "Capital social, économique et culturel et la Mobilité ( France et Brésil ) (Οι "επίμονες" ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση, με βάση τις έννοιες "Κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό κεφάλαιο και Κινητικότητα" (Γαλλία-Βραζιλία).


    Video

    Halima Belandhouz




    Ridha Ennafaa


    Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

    Informe de progreso educativo Paraguay: El desafío es la equidad

    Informe de progreso educativo Paraguay: El desafío es la equidad


      Programa de Promoción de la Reforma Educativa en América Latina y el Caribe

      Programa de promoción de la reforma educativa en América Latina y el Caribe
    Instituto Desarrollo ;

     05/2013

    http://www.preal.org/BibliotecaDes.asp?id=2409&Camino=63|Preal%20Publicaciones/262|Informes%20de%20Progreso%20Educativo/270|Informes%20Nacionales

    Learning from International Experiences with Interactive Whiteboards The Role of Professional Development in Integrating the Technology

    Learning from International Experiences with Interactive Whiteboards The Role of Professional Development in Integrating the Technology


      Sara Hennessy, Laura London

      03/2013

     http://www.oecd-ilibrary.org/fr/education/learning-from-international-experiences-with-interactive-whiteboards_5k49chbsnmls-en

    En quoi les politiques, les systèmes et la qualité de l'éducation et de l'accueil des jeunes enfants (EAJE) se différencient-ils dans les pays de l'OCDE ?

    En quoi les politiques, les systèmes et la qualité de l'éducation et de l'accueil des jeunes enfants (EAJE) se différencient-ils dans les pays de l'OCDE ?


      03/2013

     http://www.oecd-ilibrary.org/fr/education/en-quoi-les-politiques-les-systemes-et-la-qualite-de-l-education-et-de-l-accueil-des-jeunes-enfants-eaje-se-differencient-ils-dans-les-pays-de-l-ocde_5k49czkvxr0w-fr

    Synergies for Better Learning An International Perspective on Evaluation and Assessment

    Synergies for Better Learning An International Perspective on Evaluation and Assessment


      Organisation for Economic Co-operation and Development

      04/2013

    http://www.oecd-ilibrary.org/fr/education/synergies-for-better-learning-an-international-perspective-on-evaluation-and-assessment_9789264190658-en

    L'éducation aujourd'hui 2013 La perspective de l'OCDE

    L'éducation aujourd'hui 2013 La perspective de l'OCDE
     

      Organisation for Economic Co-operation and Development

      03/2013

     http://www.oecd-ilibrary.org/education/l-education-aujourd-hui-2013_edu_today-2013-fr

    Evidence on inclusion

    Evidence on inclusion


      Camilla Brørup Dyssegaard, Michael Søgaard Larsen

       Danish clearinghouse for educational research (Danemark)

      02/2013

     http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Clearinghouse/Review/Evidence_on_Inclusion.pdf

    Peter Berliner & Bente Jensen (Eds.): Staff supported parental involvement in effective early interventions for at-risk children –a systematic research review

    Peter Berliner & Bente Jensen (Eds.): Staff supported parental involvement in effective early interventions for at-risk children –a systematic research review


       Michael Søgaard Larsen, Anders Holm, Bente Jensen, Niels Ploug, Peter Berliner

       University of Aarhus; Department of education (Danemark)

       04/2013

     http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Forskningsprojekter/VIDA/ECEC_article_2012_Final_at-risk.pdf

    Input, Process, and Learning in primary and lower secondary schools : A systematic review carried out for The Nordic Indicator Workgroup (DNI)

    Input, Process, and Learning in primary and lower secondary schools : A systematic review carried out for The Nordic Indicator Workgroup (DNI)


      Sven Erik Nordenbo, Anders Holm, Eyvind Elstad, Jaap Scheerens, Michael Søgaard Larsen, Michael Uljens, Per Fibæk Laursen, Trond Eiliv Hauge

       Danish clearinghouse for educational research (Danemark)

      06/2010

    http://edu.au.dk/fileadmin/www.dpu.dk/omdpu/danskclearinghouseforuddannelsesforskning/udgivelser/SR5-FinalVersion_-_revideret_november_2011.pdf 

    POLICY FUTURES IN EDUCATION

    POLICY FUTURES IN EDUCATION
    Volume 11 Number 3  2013
      ISSN 1478-2103

    SPECIAL ISSUE
    EDUCATORS' WORK: between community service,
    professional improvement and personal development

    Guest Editor: GUY TCHIBOZO
    Guy Tchibozo. Editorial. Educators’ Work: between community service, professional improvement and personal development  OPEN ACCESS
    Jean-François Marcel. Critical Approach to the Contribution Made by Education Research to the Social Construction of the Value of Teaching Work
    Sissel-Tove Olsen. Support to Teachers in a Context of Educational Change and Poverty: a case study from South Africa
    Lisa Shoaf, Ted Zigler & Robert Beebe. Building Cohesive Leadership Development
    Christian Bégin & Laetitia Gérard. The Role of Supervisors in Light of the Experience of Doctoral Students
    Sacha Kiffer & Guy Tchibozo. Developing the Teaching Competences of Novice Faculty Members: a review of international literature
    Limin Jao. Peer Coaching as a Model for Professional Development in the Elementary Mathematics Context: challenges, needs and rewards
    GENERAL ARTICLE
    Periklis Pavlidis. The Ideal of Education and the Emancipation of Labour
    REVIEW SYMPOSIUM
    Michael Surbaugh, Sarah Desroches & Clarence W. Joldersma. Consuming Schools: commercialism and the end of politics. With a Response by Trevor Norris