Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)


  Vol. 35, n°2, 2012

 
 
  • Learning ‘rules’ of practice within the context of the practicum triad: A case study of learning to teach, Sebastien Chaliès, Guillaume Escalié, Bertone Stefano, Anthony Clarke
  • Formative assessment: A systematic and artistic process of instruction for supporting school and lifelong learning, Ian Clark
  • The recursive process in and of critical literacy: Action research in an urban elementary school, Karyn Anne Cooper, Robert Earle White
  • Mobilizing curriculum studies in a (virtual) world: Open Access, edupunks, and the public good, Julie Ann Corrigan, Nicholas Ng-A-Fook
  • Savoir les médias sans savoir lire, Audrey Dahl
  • Implications and challenges to using data mining in educational research in the Canadian context, Samira ElAtia, Donald Ipperciel, Ahmed Hammad
  • Diversity in public education: Acknowledging immigrant parent knowledge, Yan Guo
  • Supervision of pre-service teacher: Using internet collaborative tools to support their return to their region of origin, Christine Hamel
  • Intégrer l’éducation technologique à l’éducation scientifique : pertinence pour les élèves et impacts sur les pratiques d’enseignants, Mathieu LaCasse, Sylvie Barma
  • Ethnographie de la classe, pratiques plurielles et réflexivité : pour une écologie de la diversité en contexte francophone en Colombie-Britannique, René Joseph Litalien, Danièle Moore, Cécile Sabatier
  • Impact de la formation à l’enseignement et de l’encadrement sur le sentiment d’autoefficacité des nouveaux enseignants de cégep, Louise Ménard, Frédéric Legault, Jan-Sébastien Dion
  • Assessing the psychometric properties of the achievement goals questionnaire across task contexts, Krista R. Muis, Philip H. Winne
  • High school may not be enough: An investigation of Asian students’ eligibility for post-secondary education, Dennis Murphy Odo, Reg D'Silva, Lee Gunderson
  • La différenciation pédagogique du point de vue d’enseignants québécois : quelles différences pour les pratiques d’enseignement en contexte d’entrée dans l’écrit?, Pascale Nootens, Marie-France Morin, Isabelle Montesinos-Gelet
  • Utiliser le tutorat par les pairs pour favoriser l’apprentissage de la lecture en milieu défavorisé. Une pré-expérimentation avec examen des caractéristiques des non-répondants, Marie-Christine Potvin, Eric Dion, Monique Brodeur, Corina Borri-Anadon
  • Self-fulfilling prophecy: How teachers’ attributions, expectations, and stereotypes influence the learning opportunities afforded Aboriginal students, Tasha Riley, Charles Ungerleider
  • “BE”ing a certain way: Seeking body image in Canadian Health and Physical Education curriculum policies, Lorayne Robertson, Dianne Thomson
  • La communauté d’apprentissage professionnelle comme dispositif d’implantation de la démarche d’investigation en science et technologie au primaire, Annie Savard, Nicole Corbin
  • Le risque de décrochage scolaire et la participation à des activités parascolaires à l’école secondaire : effets médiateurs des symptômes dépressifs et des problèmes de comportement extériorisés, Valérie St-Pierre, Anne-Sophie Denault, Laurier Fortin
  • De la lecture à la résolution de problèmes: des habiletés spécifiques à développer, Dominic Voyer, Isabelle Beaudoin, Marie-Pier Goulet
  •  
  •  
  •  http://ojs.vre.upei.ca/index.php/cje-rce/

    Δεν υπάρχουν σχόλια: