Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Revue canadienne de l'éducation (RCÉ)

Vol.34, 2011


Defining educational leadership in Canada’s Yukon Territory: “Hmmm, that’s a good question...”, Simon Blakesley
Apprentissage par la lecture en milieu défavorisé: stratégies d’adolescents ayant une faible performance à l’activité, Sylvie Cartier, Roch Chouinard, Hélène Contant
Student and teacher self-efficacy and the connection to reading and writing, Julie Corkett, Blaine Hatt, Tina Benevides
Academic Motivation in Post-Secondary Students, Jose Domene, Krista Socholotiuk, Lyndsay A. Woitowicz
Examen des possibles relations entre la transversalité des pratiques critiques et la transversalité des rapports aux savoirs d’adolescents du secondaire, Mathieu Gagnon
La gestion des Activités éducatives de la direction et le fonctionnement de l'école primaire, Pierre Lapointe, André Brassard, Pascal Ramdé, Alain Girard, Roseline Garon
Examining the link between education related outcomes and student health risk behaviours among Canadian youth: data from the 2006 National Youth Smoking Survey, Scott Leatherdale, Ratsamy Pathammavong, Rashid Ahmed, Jane Griffith, Janet Nowatzki, Steve Manske
Unsettling the Gendered Power Paradigm: Discomfort, Dissonance and Dissention among Women in Local Government, Catherine McGregor, Darlene Clover
Community Forums: A Unique Approach to Community Service-Learning, Sherrie Steiner, Michael Smith, Buetta Warkentin
Gender Digital Divide and Challenges in Undergraduate Computer Science Programs, Dorian Stoilescu, Douglas McDougall

http://ojs.vre.upei.ca/index.php/cje-rce/

Δεν υπάρχουν σχόλια: