Τρίτη, 31 Αυγούστου 2010

Comparative Education, Vol (46)/3

Comparative Education, Volume 46 Issue 3 2010
Education and Religion: Global Pressures, Local Responses


Education, religion and politics: can they ever be disentangled?
Keith Watson; William I. Ozanne
Pages 267 – 271

Education for All: where does religion come in?
Katherine Marshall
Pages 273 – 287

Spatial dimensions of Christianity and education in Western European history, with legacies for the present
Colin Brock
Pages 289 – 306

Contrasting policies towards (mainly) Christian education in different contexts
Keith Watson
Pages 307 – 323

The state approach to Jewish and non-Jewish education in Israel
Yaacov Katz
Pages 325 – 338

Religious identity and governmental education policies: the case of the Sikh community
William I. Ozanne
Pages 339 – 358

Religion, education and the politics of recognition: a critique and a counter-proposal
Sangeeta Kamat; Biju Mathew
Pages 359 – 376

Globalisation, Political Islam and the headscarf in education, with special reference to the Turkish educational system
Ismail Guven
Pages 377 – 390


The legacy of Christianity in West Africa, with special reference to Burkina Faso
Philippe Ouedraogo
Pages 391 – 405

The Journal of Higher Education Vol(81)/4

The Journal of Higher Education
Volume 81, Number 4, July/August 2010
Student Veterans in Transition: Re-enrolling after War Zone Deployments
Corey B. Rumann
Florence A. Hamrick
pp. 431-458

Diversity and Moral Reasoning: How Negative Diverse Peer Interactions Affect the Development of Moral Reasoning in Undergraduate Students
Matthew J. Mayhew
Mark E. Engberg
pp. 459-488

Revisiting Academic Capitalism in Canada: No Longer the Exception
Amy Scott Metcalfe
pp. 489-514

Aim High or Go Low? Pricing Strategies and Enrollment Effects When the Net Price Elasticity Varies with Need and Ability
Bradley R. Curs
Larry D. Singell Jr.
pp. 515-543
Book Reviews
Taming the River: Negotiating the Academic, Financial, and Social Currents in Selective Colleges and Universities (review)
Linda Serra Hagedorn
pp. 544-547

The Inception of Modern Professional Education: C. C. Langdell, 1826–1906 (review)
Michael A. Olivas
pp. 547-550

Policy and Performance in American Higher Education: An Examination of Cases across State Systems (review)
John J. Cheslock
pp. 550-552

Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

"Διάλογος" με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων

Ένας ενδιαφέρον (νομίζω) δημόσιος διάλογος έχει ξεκινήσει με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Ενδεικτικά στέλνω τις διευθύνσεις μιας κατά τη γνώμη μου έμμεσης συνομιλίας (αν και υπάρχουν πολλά ακόμη άρθρα στον ημερήσιο τύπο):

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7909

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7910

Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι ότι εάν και το κύριο θέμα θα έπρεπε να είναι η κατάσταση στην τελευταία βαθμίδα της Δ'βάθμιας η συζήτηση άνετα στρέφεται στο σύστημα της ανώτατης εκπαίδευσης...
Πιθανώς πρόχειρη και βιαστική αυτή η σκέψη μου αλλά αφορμή ελπίζω για σοβαρότερη μελλοντική συζήτηση
Ά.

Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Ανεύρεση εργασίας στην ΕΕ

Για όποιον ενδιαφέρεται για εργασία στην Ευρώπη, η ιστοσελίδα (γενικά) είναι ότι πρέπει:

http://ec.europa.eu/euraxess/index.cfm/jobs/jobDetails/33614781

(επί τη ευκαιρία καλή ακαδημαίκή χρονιά!)

Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

Αξιολογήσεις - Κατατάξεις και εξελίξεις στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο

Σημερινή ανάρτηση στο blog: "Απόψεις για την Παιδεία (και όχι μόνο)"

ΘΕΜΑ: "Οι Διεθνείς αξιολογήσεις Πανεπιστημίων"

http://panaretos.blogspot.com/2010/08/blog-post_22.html

Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2010

child development reasearch, journal which provides a rapid forum for the disemination of original research articles as well as review articles in all areas of chld development research.
Manuscripts should mr submitted to the journal online at http://www.hindawi.com/journals/cdr
καλό υπόλοιπο καλοκαίρι σε όλους
Μαριάννα

Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

ΑΡΘΡΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7288

ΤΟ ΒΗΜΑ, 14/08/2010
Ο νέος νόμος-πλαίσιο ανάβει φωτιές στα ΑΕΙ
Σπασμένο τηλέφωνο μεταξύ υπουργείου Παιδείας και πανεπιστημιακών- Η κυρία Διαμαντοπούλου δηλώνει έτοιμη να καταθέσει προς συζήτηση τις προτάσεις της, άγνοια δηλώνουν οι καθηγητές

Ο νέος νόμος-πλαίσιο ανάβει φωτιές στα ΑΕΙ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΒΑΙΟΣ | Σάββατο 14 Αυγούστου 2010
ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ- και πιθανή σύγκρουση- μεταξύ υπουργείου Παιδείας και πανεπιστημιακών προμηνύει η σχεδιαζόμενη πρωτοβουλία της κυρίας Αννας Διαμαντοπούλου να φέρει προς διαβούλευση την πρότασή της για τον νέο νόμο-πλαίσιο
τις προσεχείς εβδομάδες. Η ηγεσία του υπουργείου επιβεβαιώνει ότι ως τα μέσα του επόμενου μήνα θα είναι έτοιμη να καταθέσει τις προτάσεις της, ενώ έχει καλέσει την πανεπιστημιακή κοινότητα σε μια πρώτη συνάντηση και συζήτηση το Σαββατοκύριακο 4-5 Σεπτεμβρίου σε ειδική εκδήλωση στους Δελφούς.
Ως και αυτή τη στιγμή η συνδικαλιστική ηγεσία των πανεπιστημιακών δασκάλων δηλώνει όμως άγνοια για το περιεχόμενο των προτάσεων του υπουργείου και μια σημαντική μερίδα τους- κατά κύριο λόγο προσκείμενη στην Αριστερά- εκφράζει επιφυλάξεις.
Η κυρία Διαμαντοπούλου έχει από τον προηγούμενο Ιούνιο δημοσιοποιήσει ένα κείμενο στο οποίο παρουσίαζε τις «βασικές αρχές», όπως τις είχε χαρακτηρίσει, του νέου νόμου-πλαισίου, από τις οποίες ωστόσο απουσίαζαν συγκεκριμένες αναφορές για πολλά από τα «καυτά» ζητήματα. Μεταξύ αυτών οι αλλαγές στη διοίκηση των πανεπιστημίων και οι προτάσεις για την τροποποίηση των διαδικασιών και προϋποθέσεων εξέλιξης των καθηγητών. Απουσίαζαν επίσης οι διευκρινίσεις για τα πρόσωπα που θα μετέχουν στη διοίκηση και θα ασκούν οικονομική διαχείριση στα πανεπιστήμια, τα οποία περιγράφονται ως γραμματείς-μάνατζερ.
Στις πληροφορίες που είχε αφήσει να διαρρεύσουν στις αρχές του καλοκαιριού το υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνονταν μεταξύ άλλων ότι ο νέος νόμος-πλαίσιο θα περιέχει νέες διατάξεις για την επιλογή και την εξέλιξη του διδακτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού, όρους και προϋποθέσεις αξιολόγησης «σε όλα τα επίπεδα», αλλά και μια σειρά διατάξεις για την αντιμετώπιση αυθαιρεσιών από την πλευρά των φοιτητικών παρατάξεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μία από τις αλλαγές που θα περιλαμβάνονται στον νόμο-πλαίσιο θα είναι ο νέος τρόπος στάθμισης της ψήφου των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές, αναλόγως της συμμετοχής.
Ενα άλλο πεδίο αλλαγών θα αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Το υπουργείο κάνει λόγο για τη θέσπιση ενός συστήματος εισαγωγής σε σχολές και όχι σε τμήματα και εν συνεχεία ένταξη σε εξειδικευμένα τμήματα από το δεύτερο έτος σπουδών. Δεν διευκρινίζεται πάντως μέχρι στιγμής αν ο νέος αυτός τρόπος εισαγωγής θα σημάνει και την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, τη δημιουργία του εθνικού απολυτηρίου (προεκλογική δέσμευση του ΠαΣοΚ) ή τη διεξαγωγή εξετάσεων απευθείας από τις σχολές.
Το τρίτο πεδίο αλλαγών θα έχει, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, να κάνει με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς και με χωροταξικές συγκεντρώσεις, προσπάθεια που με κάποιον τρόπο είχε ξεκινήσει επί των ημερών της κυρίας Μαριέττας Γιαννάκου στο υπουργείο Παιδείας, συνάντησε όμως τεράστιες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες με το επιχείρημα του μαρασμού των τοπικών κοινωνιών. Από πλευράς ΠΟΣΔΕΠ μέχρι στιγμής εκφράζονται έντονες επιφυλάξεις για την τακτική του υπουργείου Παιδείας να μην έχει ανοίξει τα χαρτιά του και να δηλώνει έτοιμο να καταθέσει προς διαβούλευση τον νόμο-πλαίσιο. Παρά ταύτα, στην παρούσα συγκυρία εμφανίζονται αρκετά διαφορετικά στοιχεία σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Η συνδικαλιστική ηγεσία δηλώνει σήμερα κατ΄ αρχάς θετική για μια συζήτηση με θέμα τις αλλαγές στον νόμο-πλαίσιο, έστω και αν οι εκπρόσωποί της- ιδίως από τον χώρο της Αριστεράς- εκδηλώνουν τις επιφυλάξεις τους για το ενδεχόμενο να βρεθούν προ ειλημμένων αποφάσεων.
«Είμαστε πολύ κοντά με τη “νέα” Αριστερά»

Η κυρία Διαμαντοπούλου δεν απορρίπτει το ενδεχόμενο να υπάρξει ανάφλεξη στον χώρο των πανεπιστημίων.Εκτιμά όμως ότι τα δεδομένα είναι σήμερα διαφορετικά.«Ολοι προβλέπουν εκρήξεις και εντάσεις,“αίμα και άμμο” σε όλα τα επίπεδα από τον Σεπτέμβριο και έπειτα»δηλώνει η υπουργός Παιδείας,συμ πληρώνει όμως ότι οι δικές της εκτιμήσεις δεν συμφων ούν με αυτή τη θεώρηση.
«Ο χώρος των πανεπιστημίων είναι πάντοτε συγκρουσιακός και σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις έχουν συναντήσει αντιδράσεις»λέει η κυρία Διαμαντοπούλου,επιχειρώντ ας όμως την ίδια στιγμή να προτάξει την ανάγκη των αλλαγώ ν και την έξοδο των παν επιστημίων από το τέλμα.Σε πολιτικό επίπεδο όμως και έχοντας κάνει πολλαπλές προσπάθειες προσέγγισης με τον χώρο της Ανανεωτικής Αριστεράς δεν κρύβει την ελπίδα της για εμφάνιση νέων στοιχείων στον διάλογο λόγω της εμφάνισης του κόμματος του κ.Φ.Κουβέλη.«Οι προτάσεις μου είναι πολύ κοντά στις δικές τους,όπως έχουν εκφραστεί από την ΑΡΣΗ (σ.σ.: όμιλος προβληματισμού του χώρου της Ανανεωτικής Αριστεράς)ή από τον Λευτέρη Παπαγιαννάκη.Θεωρώ ότι έχουμε πολλά περιθώρια συνεννόησης και εκτιμώ ότι αυτό θα φανεί στη διαδικασία διαλόγου μόλις έλθει στη δημοσιότητα η πρόταση για τον νόμο-πλαίσιο» υπογραμμίζει η υπουργ ός Παιδείας.
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ
«Δεν είναι σαφές τι λέει το υπουργείο»
Ευγενία Μπουρνόβα, γραμματέας ΠΟΣΔΕΠ

«Ουδείς αρνείται ότι χρειάζεται αλλαγή στον νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων» τονίζει η κυρία Ευγενία Μπουρνόβα, γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ και προσκείμενη πολιτικά στον χώρο της Δημοκρατικής Αριστεράς. Επισημαίνει ωστόσο ότι δεν έχει καμία απευθείας πληροφόρηση για τις προθέσεις του υπουργείου και ότι όσα ειδικότερα έχουν ανακοινωθεί για τις αλλαγές στη διοίκηση των πανεπιστημίων είναι ασαφή. «Αν επικρατήσει η αντίληψη ότι θα έλθουν οι εξωπανεπιστημιακοί ή κάποιοι μη εκλεγμένοι Ελληνες του εξωτερικού να μας σώσουν, θα πρόκειται για σφάλμα. Υπάρχει ήδη πολύ κακή προηγούμενη εμπειρία από τη συμμετοχή μη πανεπιστημιακών στη διοίκηση των πανεπιστημίων» σημειώνει η κυρία Μπουρνόβα και προσθέτει ότι δεν πρέπει η συζήτηση να ξεκινήσει από τις αλλαγές στη διοίκηση, ενώ το μείζον πρόβλημα είναι η αξιολόγηση. «Δεν έχουμε κανέναν ουσιαστικό διάλογο με το υπουργείο Παιδείας. Ετοιμάζουν κάτι που δεν είναι προϊόν διαλόγου, ενώ άλλα μας είχαν πει όταν είχαν έλθει στην κυβέρνηση. Είμαι πάρα πολύ σκεπτική και η ουσία είναι πως χρειάζεται μεταρρύθμιση, σοβαρή δουλειά από όλους και κυρίως συνεννόηση από αυτούς που θα εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση» λέει η γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ και καταλήγει στο ότι το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να ακούσει τη γνώμη των πανεπιστημιακών προτού παρουσιάσει τον νόμο-πλαίσιο.
«Το σύστημα οδεύει προς κατάρρευση»
Ν. Σταυρακάκης, πρόεδρος ΠΟΣΔΕΠ

Πολύ θετικότερος εν όψει διαλόγου εμφανίζεται ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, καθηγητής του ΕΜΠ και προσκείμενος στο ΠαΣοΚ κ. Ν. Σταυρακάκης. «Επί της αρχής είναι θετική η συζήτηση, το σύστημα οδεύει προς κατάρρευση» λέει, φροντίζει όμως να εκφράσει και κάποιες επιφυλάξεις σημειώνοντας ότι οι πανεπιστημιακοί θα διεκδικήσουν κεντρικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων: «Προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν οι αλλαγές θα το κρίνουμε αφότου υπάρξουν οι συγκεκριμένες προτάσεις του υπουργείου».
Τις προτάσεις για τις αλλαγές στη διοίκηση των πανεπιστημίων ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ τις κρίνει κατ΄ αρχάς θετικές, λέει όμως ότι δεν μπορεί να συμπεριληφθούν ως έχουν στο τελικό κείμενο του νόμου-πλαισίου. Παράλληλα ο κ. Σταυρακάκης συμφωνεί ότι υπάρχει μια νέα πολιτική διάσταση στον χώρο των πανεπιστημιακών λόγω της παρουσίας της Δημοκρατικής Αριστεράς, τονίζοντας: «Περιμένω τοποθετήσεις και συγκεκριμένες ενέργειες από την Αριστερά. Εχω μια ελπίδα ότι η παρουσία των ανανεωτικών θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της Παιδείας».

ΣΤΗΝ ALFAVITA ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ:
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7278

Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2010

ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΡΟΜΑ

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=html&documentId=836273&portal=hbkm&source=externalbydocnumber&table=F69A27FD8FB86142BF01C1166DEA398649

ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

http://www.nchr.gr/media/keimena_diethnwn_organismwn_kai_forewn/social_charter/CC49Merits_en.pdf

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΡΟΜΑ

http://www.nchr.gr/media/keimena_diethnwn_organismwn_kai_forewn/mko/greece_roma_report_october_2006_GHM_+_COHRE.doc

ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΥΡΟΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΕ Ε.Ε.

http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_232_en.pdf

ΕΙΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΥΡΟΒΑΡΟΜΕΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΕ Ε.Ε.

http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_296_sheet_el.pdf

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2009

http://www.nchr.gr/media/keimena_diethnwn_organismwn_kai_forewn/fra/FRA-AnnualReport09_en.pdf

Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010

ΕΚΘΕΣΗ ΑΔΙΠ 2009

Στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ http://www.adip.gr/
υπάρχει σε μορφή pdf η ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ που νομίζω έχει αρκετό ενδιαφέρον για τα πρώτα στοιχεία απολογισμού σε σχετικά με την ποιότητα στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Σημαντικοί και οι συγκεντρωτικοί πίνακες με τον αριθμό Τμημάτων ανά ίδρυμα που έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται στη διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης. Νομίζω ότι είναι καλή αφορμή για περαιτέρω σκέψεις.
Επίσης σε δημοσιεύματα είδα πως χρησιμοποιούνται ως "τίτλοι" τα πρώτα ενδεικτικά συμπεράσματα της έκθεσης για να σχολιαστεί η διασπορά των τμημάτων και ο μεγάλος αριθμός (!) σε σχέση με τον πληθυσμό της Ελλάδας...

ΑΚ